Har inte bestämt mig ännu...

...om jag ska följa med till stan eller inte! Det är ju så härligt väder. Vill man sitta på en krog då? Men det är ju onekligen inte dumt att käka gott ute...  I-landsproblematik!

Det är lättare med ögonblicksbilder genom sidofönstret om avståndet är tillräckligt... Denna tog jag för att jag gillar dessa ensilagebalar så mycket! Jag tycker de är..söta! Ser ut som stora ostar där de ligger överallt!
Gillar också begreppet "traktorägg".

Mamman till barnet:
"-Vet du vad som kommer ut ur de där traktoräggen?"
"-Nej mamma, vadå?"
"-Bönder!"

Jag tycker de är fina där de ligger spridda över markerna!

Sedan lyckades jag ta en bild genom passagerarfönstret. Lite knepigare eftersom motivet var närmare, så det syns inte lika väl som jag hoppades. I Gunnilse är en äng med gigantiska Strättor. De är mycket högre än en människa, och jättevackra.

Jag minns att jag försökte pressa en sådan till mitt herbarium på en botanikkurs. Den var så tjock och full av vätska att parkettgolvet på Tvistevägen i Umeå fick en fläck. Jag hade behövt byta tidningspapper åtskilligt fler gånger än jag gjorde för att få till ett fint pressat exemplar!

Men de är magnifika!

Kommentarer
Postat av: Stefan

Kan du inte få fönsterbord, eller äta på uteservering? :o)

2009-07-03 @ 16:36:00
Postat av: Linda till Stefan

Ja! Så man kan spana på folk som passerar!

2009-07-04 @ 09:54:15
URL: http://tashmiras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0