Trettio

Kör ner Lilltjejen till Åby för att se på lagets match mot IFK. Under tiden kompletterar jag på Ica Maxi, går en nödtorftig tur med dammsugaren och viker tvätt. Jag flåsar som en astmahäst och sätter mig i den solvarma bilen i svettfuktig tröja för att hämta avkomman. När jag jobbat mig upp från parkeringen och in från den trettiogradiga utsidan svider ögonen av trötthet och Lilltjejens lunch blir en mikrad låda. Jag knaprar en morot och håller henne sällskap medan tvättmaskinen går. Vi turas om att snyta oss. Hennes energi är det dock inga större problem med, en repris från igår pågår månne då hon vill till lagets andra match mot Lindome. 
Själv lägger jag mig i sängen vid varje möjlighet och gruvar för morgondagens arbetsdag. Mår jag såhär får det nog banne mig vara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0