Söndagstidigt

Tror klockan inte var mer än kring nio när jag slocknade framför baktävlingen på Netflix. Således är jag nu klarvaken i ottan och ser mörkret ersättas av gryningsljus i takt med Christers andetag.
(null)
Det var oroväckande himmel när jag rattade mot Majorna igår men fick ett bra gäng morgonpigga deltagare och nya koreografin genomfördes nästan felfritt. Fick ett svettband av gulliga Emma som hade två! Det var få klubbar som hade engagerat sig extra inför hundra-release-jubileumet men hon hade besökt några och lyckats få lite merch.
Ja, jag kör med cykelhandskar då det är perfekt anti-glid när man ska ned och köra armhävningar liksom dra svetten ur ögonen. Jag svettas som en gris redan efter uppvärmningen!

Den mörka himlen svepte förbi och klarnade upp men rejäla vindar ute på Björlanda kile. Känns skönt att varken jag eller C har något intresse av båtar, allt jobb de kräver för att inte säga kostnader. Men det är vackert där de ligger, faschinerande i sitt antal och nästan spöklikt ljud som skapas när vinden sliter i segelbåtarnas alla master och linor. 
(null)

I boken jag för tillfället lyssnar på har ett äldre par föräldrar mördats och de efterlevande barnens tolkas på olika sätt. Det är många känslor och scenarion i de fiktiva berättelserna jag kan relatera till men detta är ett av undantagen. Jag finner mig själv känna irritation och otålighet när den vuxna dottern bara gråter dag efter dag, herregud de var ju gamla och modern till och med dement! Det är meningar om hur de är borta för alltid, aldrig kommer att komma tillbaka, hur hon saknar och behöver dem. Jisses så melodramatisk och självömkande man kan bli! 

Visst inser jag att mina preferenser är rubbade, störda av min obefintliga relation till mina egna föräldrar där döden var en lättnad och befrielse av den skuld, plikt, ilska och sorg som varje av de fåtalet interaktioner medförde. Så jag kan till viss del förstå min otålighet för de i mitt tycke överdrivna sentimentaliteterna i boken. Men det gör de inte lättare att uthärda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0