Slemmar på

Idag grattar vi min gudson som fyller hela sjutton år, hurra!
Vi snorar och hostar och Lilltjejens temperatur går upp och ned. Lunchlådor har dominerat lunch och middag då orken saknats, men min Lilltjej är likväl vid hyfsat gott mod i varje fall. Att hon fick ta av gipset igår var en stor lättnad och nu är det tumövningar som gäller tre gånger per dag i tre veckor. Jag hamnar framför Papa Pig på kinesiska och lyckas snappa upp något enstaka ord här och där. Kursstarten känns bra när jag är tillbaka på Högskolan Dalarna med tydlig struktur, ordentligt material och uppgifter nästan varje vecka. Göteborgs universitets nybörjarkurs var tyvärr rena skämtet.
Jag är tillbaka på jobbet men hjärnan känns långsam och när sista mötet var klart efter halv fem var jag rätt mosig. Ändå skönt att kliva ut i regnet och tillsammans åka till Christer för att mäta och diskutera hennes blivande rum. Han höll sig på behörigt avstånd och snart åkte vi tillbaka till Mölndal för en sväng på Ikea för inspiration och idéer. Vår energi tog dock snabbt slut och det blev middag i deras avfolkade restaurang istället innan den stängde och väl hemma däckade vi båda två.
 
My tar hand om mina combatanter i Sisjön idag medan jag är ett under av självömkan, trött på hostan och tröttheten. Natten vaknade jag inte bara av mina hostattacker utan också av Mini som kom in genom luckan och jamade som en besatt, vilket brukar betyda att han har med sig en present. Denna gången, mig veterligen för första gången, tuggade han dock i sig den nedanför min säng så jag fick avnjuta varje liten krasande detalj. Vad hade jag att se fram emot några timmar senare? Främre eller bakre halvan, utsmetat blod? Och var skulle jag hitta det? På mattan, överkastet?
Ålade mig ur sängen på Christers sida där jag säkert visste att jag inte hört de omisskännliga ljuden, kisade mot ljuset och särskådade de förväntade nattamatsresterna, men ingenting, inte en svans, inte en bloddroppe. Rätar på mig för att lämna rummet och noterar något bakom dörren. Rent och prydligt ligger något som ser ut som en, tjocktarm? Trevligt. Antar att den inte smakar så bra.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0