September

Store Mini når nästan ända upp över kanten på diskbänken. Min Lilltjej är här igen och jag måste erkänna när vi nu kommit så långt att jag som mamma föredrar denna fas i mitt barns liv. Bebis- och småbarnsåldern var inte min grej, men när åren började komma upp till närmare sju-åtta och nu tidiga tonår känner jag mig mer tillfreds. Min Lilltjej är allt mer sin egen person och personlighet som man med åren kunnat föra en allt mer konstruktiv dialog med. 
Nu börjar tonåren och frigörelsen visa sig allt mera så får se hur jag kommer att förhålla mig till den fasen.
 
Vi hann knappt komma genom dörren igår efter jag hämtat henne hos Johan, förrän Emilio var här och de försvunnit upp till övervåningen. Nu pluggar hon förhoppningsvis inför ett prov på onsdag och fler är redan på gång. Planering och framförhållning blir förutom pendlingen en utmaning då träningsdagarna inte ger mycket utrymme för studier.
 
Imorgon börjar nästa kurs i kinesiska - Kinesiska tecken, vilket blir intressant. Misstänker att den kommer att bli sjukt svår! Sju och en halv poäng på kvartsfart.
 
Fick frågan om jag kunde facilitera två workshops för Engineerings alla arkitekter i oktober. Ett för mig nytt format som kallas Ideation, fast på två-tre timmar! När jag läst in mig lite verkar det snarare vara en process med flera sittningar under minst en veckas tid, men i princip brainstorming där man bara vill få ut idéer och förslag framåt. Inga slutsatser eller resultat i slutänden, endast en massa olika tankar som i detta fall ska komma efter olika demos. Blir spännande!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0