Ändå

När mörkret börjat falla hämtade jag en trött men nöjd avkomma från Bunkeflo strand och vände tillbaka norrut. Tre ytterligare appar senare och omlokalisering då det visade sig att den första snabbladdaren i Lomma inte fungerade, kunde vi fylla på vid en tjusigt tillbyggd CircleK.
Förvirringen var total för denna elbilsägarbäbisen när det erbjöds två olika effekter på de så kallade pumparna, trehundra och fyrahundra kiloWatt. Jag som trodde en snabbladdare hade tvåhundra resonerade att högre väl var bättre och pluggade in den. Skulle jag spränga batteriet, som att fylla på en vattenflaska med brandslang? 
Men laddning påbörjades snabbt och ringde Volvo on calls suppprt under tiden där den stackars tjejen i centralen såklart inte hade en aning. Laddhastigheten gick nämligen gradvis ned efter vi passerat sextio procen för att vara en knapp tredjedel efter sjuttio. Jag hade satt maxladdning till nittio procent med åttio som mål för att ta oss hem. 
Mätaren proklamerade åtta procent kvar när vi parkerade hemma och då hade jag hållit en hastighet fem under den skyltade begränsningen, således etthundrafem största delen av vägen. 
Tio nya appar har jag således installerat sedan jag hämtat blåbäret, för att kunna ladda samt proaktivt hitta och eventuellt ladda. Då har jag haft en körning till Gränna och en till Malmö. Undrar hur många man behöver om man ger sig ut i Europa?
 
Visst är det en vane- och lärosak, och visst känns det helt klart trevligt att köra till och från Malmö två gånger varav en via Ullared för ungefär hälften av en full bensintank. Jag förstår nu precis de där fitnessfanatikerna som i sociala medier med halvslutna ögon och orgasm i rösten mumsar kladdkaka gjord på bönskal och kakaovatten, hävdande att den smakar precis som det vanliga smördrypande orginalet.
 
Sneglar avundsjukt men också med stor portion självgodhet mot bensinpumparna medan vi torrtuggar bönskalskladdkaka.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0