Fredagstrött

(null)
Jag vet, men jag orkade inte laga någon middag idag. C är på flippertävling i Borås som började igår och pågår hela helgen och här ligger jag trött som en gnu med en hund i knävecket och Mini bredvid.
Halv sju samlades vi ett gäng från Procurement för att bygga på den senaste och mycket exklusiva Volvomodellen "V-trä". Alla som anställs som operatörer i fabriken har bland annat den som obligatorisk medan den för oss andra är en fantastisk möjlighet till inblick i deras verksamhet samt teambuilding. Detta var tredje gången jag gjorde den, lika roligt! Efter varje tar de en gruppbild som alla finns på en av väggarna. Det är hundratals över så många år och jag lyckades hitta den från vad jag tror är senaste gången år 2018!
(null)

Tiden gick fort och rätt vad det var så var morgonskiftet över och samma ström vi följt till fabriken följde vi med därifrån.
(null)
Vi var självklart det bästa av de fyra lagen, höhö! Men med denna typ av arbetsupplägg blir det så tydligt att vi alla inte är starkare än den svagaste länken. Misslyckas ett lag så faller vi alla och gemensamma insatser leder till gemensamma framgångar. Så fungerar det oftast, men sällan blir det så konkret som vid en produktionslinje i ständig rörelse med fysiska slutprodukter i ena änden.

Imorgon bitti åker Lilltjejen till Örebro för fotbollssammandrag och jag har fortfarande inte förstått skillnaden på ett sammandrag och en cup, eller varför det ens heter sammandrag. Jag har bråkat med iTunes för att försöka få nya releasen till iFånen och blir nästan lika frustrerad som jag blir på Javan. På tisdag kör vi första releasen, tack och lov tillsammans med My då jag som vanligt knappt pluggat någonting. 
Jag är trött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0