Inte mycket till stöd

Det har blivit två dagar med gottigheter när jag direkt efter mitt söndagspass mötte upp C i stan för middag och bio. Mad Max "Furiosa" var ingen feel good direkt men vi i den glest befolkade IMAX-salongen som gillade action hade inget att klaga på. Det är carpaccio som gömmer sig under berget av ruccola, balsamico och parmesan. Jag saknade pinjenötter, annars ok. Trots att vi var på sista föreställningen hängde dagens värme i så ingen av oss kände för något tungt till huvudrätt och testade var sin räkmacka. Den var ok men jag orkade inte hela och var en hårsmån att fråga om jag kunde ta med mig räkorna hem och således blivit tiofaldigt hyllad av Plutt.
 
Denna kväll behövde jag inte heller bekymra mig om middagsval då det var dags för vår förenings årsstämma med traditionsenlig smörgåstårta. Vi har börjat använda HSBs digitala verktyg som kallas "Styrelsestöd" för möteskallelser och protokoll, denna gången premiär vid en årsstämma och det gick inget vidare. Vad det verkar måste jag göra om hela mötet med protkoll och allt, men eftersom mötet nu har varit tillåts jag inte att skapa ett nytt i förgången tid. Inte mycket till stöd alltså, men när man nu lärt sig hur det fungerar och vad som krävs så har verktygen onekligen sina fördelar. Nu ska man bara komma ihåg det om ett år!
 
Lilltjejen var jättenöjd med klassresan till Johannesvik där det visst blev en liten snackis och mer eller mindre officiellt att min Lilltjej och Emilio var ihop. Gulligt med avståndet mellan dem och kul med kramtröjorna! Poseringen var det kompisarna som övertalade dem till...
 
Porlande vatten anses vara lugnande i ett hem men jag upplever det bara stressande. Så nu ska jag fylla på akvariet och sedan hoppa i säng.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0