Uppdaterat

Denna kväll var det dags att köra vår traditionella middag och bowling men Mikael satt fast i sjukstuga så jag och Ola körde enbart middag istället, båda nyfikna på senaste nytt sedan sist. Jag med min nya roll och han som valde att lämna och nu har nya spännande grejer så gott som spikade. Man blir ju onekligen sugen på att våga ta steget, testa något nytt, en annan arbetsgivare. Men det är den där vanliga visan, man vet vad man har men inte vad man får. Friskt vågat, hälften vunnet och så vidare låter bättre när man har det ekonomiska utrymmet att faktiskt våga så jag blir kvar ett tag till där jag är. Trivs ju faktiskt och då blir argumenten färre. 
Olas äldste är femton år och man påminns än en gång hur galet fort tiden går och hur gammal man själv börjar bli!
Det var i vilket fall kul att ses igen och uppdatera varandra över var sin vegetarisk grilltallrik och gelato i Mölndals galleria. Nu får vi jaga nytt datum där Mikael kan vara med.
 
Min hosta är mycket bättre skulle jag vilja påstå men stämbanden blir snabbt trötta, konstigt nog. Gårdagens pass i Frölunda gick dock inte alls lika bra som föregående vecka utan kändes tungt i kroppen med den konstanta känslan i halsen att behöva hosta eller harkla utan framgång. Var skakig i benen efteråt så behövde de där minuterna i bastun att återhämta mig något. Får se hur det går med Sisjöarna imorgon. När jag nu knappt hostar längre tänkte jag åka in till kontoret då det känns som det var ett tag sedan. 
 
Då jag hade mina middagsplaner fann vi det lika bra att Christer stannade hemma med sin äldsta denna kväll så jag gjorde något jag inte kan erinra mig hände senast: Jag bäddade inte sängen.
Låter säkert helidiotiskt, men det känns jättekonstigt! Varje gång jag går förbi sovrummet ser det så fel ut och dessutom stökigt. Brrr!
 
Nu borde jag sätta mig med Javakursen, men jag orkar bara inte. Jag vill bara vara och vill just nu bara vara Tashmira. Nya säsongen har släppts och vi har startat nya karaktärer. Jag påbörjade en sorcerer men då jag alltid kört en sådan eller rouge har jag nu istället för första gången testat en necromancer. Yes, Tashmira is back!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0