Kontrast

(null)
Från drygt etthundrafemtio centimeters snötäcke och minusgrader till gröna gräsmattor och femton plusgrader. Och nästa helg blir det indisk närmare fyrtio plusgradig hetta…!
Kanske banalt men tycker det är så skönt att Christer liksom jag är en sådan som vill packa upp och undan så fort man kommer hem. Kunde bli galen på tidigare partners som kunde låta sina väskor stå dag efter dag, eller än värre, med halva innehållet utspritt högt och lågt. Samma sak med disken, fattar inte hur man klarar av att låta allt stå och byggas på i diskhon, gaah! 
All tvätt avklarad, en död mus, en levande mus och en död fågel avyttrade, dammsugat, skurat och akvariet rengjort innan jag kunde slappna av och avnjuta resten av kvällen, resten av helgen för den delen.
Skön söndag med lite Everdell innan proviantering och bråk med iTunes medan Ronja hängde med Elvira.
Då det var en vecka sedan jag körde mitt pass var jag speedad med massa energi och kändes galet skönt trots att höften grymtade lite.
Imorgon blir det att lägga på sommardäcken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0