Köttkoma

(null)
C hostar och sover dåligt så medan han fick sovmorgon stack jag ut i den vackra morgonen på en yttekort joggingrunda! Bättre än inget och kändes således helt ok i sin korthet. Båtturen till Blå Jungfrun som var planerad ställdes in på grund av hård vind så vi gör nytt försök imorgon. Kort efter vår sena frukost var klar hade vädret vänt till mulet och riktigt kyligt så vi har tillbringat största delen av dagen i vårt mobila hem och spelat ett Exit- spel. Drygt tre timmar och en hel hoper med ledtrådar behövde vi. Tycker dessa spel är så finurligt utformade!

Mitt i pausade vi för att åka till Lammet & Grisen som visade sig vara väldigt annorlunda mot deras andra restaurang i Sälen. Vi var båda överens att den sistnämnda var både bättre vad gäller maten samt mysigare. Här var det någon form av taverna-atmosfär som eftersträvades vilket kan vara trevligt men inget vi uppskattade. Galet mätt blev jag i vilket fall men efterrätten blev en fräsch avslutning efter den tunga maten som vi också var överens om passade bättre en vinter än mitt i sommaren.

Våra husvagnsgrannar poppar hög musik, vilket de verkar göra varje kväll och klockan är elva. Får man göra det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0