Nos!


Skulle fixa några bakelser till Lilltjejens uppvaktning och tydligen ville hundis följa med mig hellre än stanna kvar i Björlanda med C. Det ser inte så bekvämt ut att ha kroppen i mitt knä och huvudet på bordsskivan men för honom funkar det uppenbarligen. 
Vad är det med hundar och deras nos som gör den så oemotståndlig? Den där stora mörka, fuktiga eller torra men varma nosen som gör att man bara vill sätta sin egen nästipp däremot. Han börjar bli lite långhårig nu och enligt mitt tycke då som sötast.
 
Lyckades ju spräcka skärmen när jag gjorde min vurpa häromveckan. Skärmskyddet tog det värsta och de tunna kvarvarande sprickorna kan jag leva med. Själva skalet har dock gjort skäl för sin uppgift, helt trasigt och oformigt fick jag byta det också. Hundralappar lika roliga att spendera som att deklarera.
 
Katniss Everdeen i "Hunger games" har en virkad eller stickad skapelse som inspirerat kreativa hantverkare att skapa liknande mönster. Svårt att se på denna bild men det är en sluten öppning för vänster arm och helt öppet ungefär som en poncho över höger där endast kragen håller ihop den. Jag hittade ett mönster som verkade hanterbart och eftersom garnet är så grovt gick det på få timmar att få ihop. Dock hade de inte fler nystan i affären så fick dryga ut med ett annat av helt annan tjocklek och färg men lade det dubbelt och tyckte det funkade riktigt bra ändå. Kragen skulle ha några varv till men tja, utan garn är det svårt. Ger precis lagom värme så blir nog en grå nästa gång jag har råd att köpa nystan. Dock betalade jag liftkorten och skidhyran igår och fick ta ytterligare från mitt sinande sparkapital så den grå får vänta ett tag.
Roligt dock med sådana relativt enkla projekt som ger snabb utdelning men garninköp går under lyxkonsumtion dessa dagar.
 
Lyssnar på kinesisk radio emellanåt, förstår inte ett jota men vill få en känsla för språkets satsmelodi och uttal. Kursen både jag och Christer registrerat oss till denna termin är fokuserad på muntlig språkfärdighet och jag kan bara hoppas att man kommer att få använda sig av pinyin.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0