Anastacia

Vad är det för konstig kultur som godtar en annonserad start klockan 19.00 men artisten i fråga kliver inte upp på scenen förrän två timmar senare? Vad är det för stil? Detta är så självklart att publiken inte heller bryr sig om att komma i tid - förutom jag och Christer då som visserligen fick superba platser. 
Jag hade minst en cd-skiva med Anastacia då när hon var som mest populär och visst har hon en fantastisk röst som jag tycker att ljudteknikerna kunnat skruva upp ytterligare för att bära fram ännu bättre. På grund av pandemin hade konserten fått flyttas fram till detta datum och den var helt ok, mycket men bra mellansnack men lite underligt att hon körde en Guns´n Roses cover när hon har så mycket bra eget material. Det var lite trångt på scenen för henne, dansarna och bandet, något hon också påpekade och jag undrade om detta verkligen var den största "lilla" scenen vi hade i Göteborg innan Scandinavium och Ullevi. Det är ju ett ganska rejält stort steg från Trägårn till Scandinavium. Lisebergshallen kom C fram till men antar att den har fullt upp med "Mamma Mia! The party".
Nåväl, innan halv elva var det över och vi åkte hem och löste av farfar som hade skjutsat hem Lilltjejen och hållit henne sällskap tills vi kom.
Jag skjutsar henne till sin tvärflöjt i eftermiddag, fotbollsklädd och redo för upphämtning av Johan efter orkestern. Jitex har föräldramöte medan jag har mitt pass i Sisjön, så det blir ett-i-ett för henne med tvärflöjt, orkester och fotbollsträning. Sedan blir det en kort pappavecka för henne innan vi plockar upp henne för färden norrut. Hon får ju två veckor där uppe då Johan och bonus ansluter helgen efter. Jag hoppas hennes knä fixar det...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0