Tack och hej

Så har jag officiellt tackat FaOS och GPI för tiden jag fick och det känns rätt konstigt och också tråkigt på ett sätt. Jag gillar dom alla i teamen skarpt och produktägarna är riktigt, riktigt bra att jobba med.
Men framgent är det VCATS och Manufacturing Analytics som gäller, varav det sistnämnda teamet är helt okänt för mig.
 
Åkte in till kontoret igår då VCATS gänget alltid ses på denna veckodag men behövde också undersöka vilka möjligheter till mötesrum som fanns inför kommande PI planering. Glenn hade bakat macarons, sååå goda! Han är en person man inte direkt förknippar med att stå och baka småkakor men han är förtjust i att göra det och gör det så bra! Han hade malt mandeln själv, medvetet lite grövre och det var riktigt gott med lite krunsch i de sega mandelmarängerna.
 
Bakar själv paltbröd som just nu står i sina formar för en sista jäsning. Jästpaketet hade passerat bäst-före men visade uppenbart inga problem att föröka sig. Det blir varma paltbröd med ost till middag - med semla till efterrätt!
Vi lunchade på Frölunda torg och tog en sväng förbi Hemmakväll. Härligt att det är fler än jag som uppskattar denna typ av humor!
 
Det är en outtalad regel i vår del av organisationen att inte boka möten på en fredagseftermiddag, så jag har haft god tid att rensa kalendern och avyttra mina accesser och liknande från mina överlämnade team för att därefter förbereda inför det nya. Mina uppgifter i kinesiska går än så länge som tåget. Det känns bra mycket enklare med kontinueliga inlämningsuppgifter och muntliga redovisningar än ett enda slutprov som förra kursen hade. Men så känner jag också hur mycket jag likväl fått med mig från förra kursen som underlättar markant i nuvarande, så lite orättvist kanske mot den första.
 
C ska hjälpa Martin att flytta i helgen och jag har mina lördags- och söndagspass som vanligt, plus kvartalen på söndagen så vete tusan hur mycket fysisk nytta jag skulle kunna bidra med timmarna däremellan. Han har ett hus att tömma efter sin separation som också har flipper- och arkadspel som nu ska hitta ny plats någonstans. Fy sjutton för att tömma ett helt hus! Ju större man bor desto mer samlar man på sig.
Jag gruvar redan inför dagen jag kommer att måsta tömma vinden. Jag fattar inte vad jag har där men ändå är det fullsmockat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0