Grejer!

Tiden går fort, två år sedan senaste kontrollen hos tandläkaren och det var idel lovord och beröm som jag sög åt mig. 
Christer undrar vad det är som egentligen tar så mycket plats i bilen när vi åker till Sälen och när jag ser på bilden inser jag att jag glömt hämta ned pjäxorna, och Christers grejer är inte ens med! Det är nackdelen med vintersemestrar, alla kläder. Täckbyxor, fleecejackor och minst två uppsättningar av två lager då vi inte har tillgång till tvättmaskin. Jag brukar skölja upp underkläder samt lager ett i handfatet för torkskåp har vi i varje fall.
 
Till denna morgon vaknade vi till underbart snöfall! Hela jag vill bara ut och känna de stora snöflingorna mot ansiktet men det har varit möten hela förmiddagen och nu har snöfallet upphört. Men från och med lördag kommer jag i varje fall få uppleva riktig vinter. Ska bli så roligt att stå på längdskidor igen, herrejösses när hände det senast? Det var väl under lärarutbildningen då vi åkte upp till Ammarnäs, vad blir det, över tjugo år sedan! Jag kommer att vara lika obalanserad och novis som C och Lilltjejen.
 
Gårdagens pass i Frölunda var tungt för kroppen, den svarade inte alls och har under senaste passen känt av knät som nu värker lite. Lilltjejen har fått ok gällande utförsåkning gällande hennes knä så får se hur mitt kommer att hålla. Kul och skönt ska det i vilket fall bli att komma iväg! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0