Lucia

Det närmaste Luciafirande för mig detta år blev en lussekatt till frukosten, inte fy skam.
Testade att för första gången dra ihop degen i assistenten och vet inte om den är så väldans behjälplig egentligen. Det blir massa disk och det är svårt att avgöra när det är tillräckligt med mjöl då man inte kan känna som när man jobbar för hand med bunken tryckt mot bröstet och trägaffeln i hårt grepp.
Degen kändes slätare dock och resultatet lika bra. Jag petar in russin och min avkomma och C kör pärlsocker…
(null)
Då bakandet blev av efter Lilltjejens fotbollsträning hann klockan bli mycket innan vi var klara men tryckte i oss obscent många ändå!

Luciakvällen avslutades med operan Don Giovanni, mästerligt framfört av alla bakom den förvånansvärt avskalade orkestern. Tyvärr blev jag galet trött under föreställningen så nu blir det att däcka direkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0