I solen

Åkte hem precis innan skiftet gick av. Jag hade noterat men inte förstått varför alla bilar på parkeringen parkerar med fronten ut, vanligtvis kanske man ser ett fåtal på en stor parkering men här är det nästan nittio procent. Fåtalet förstår jag nu är personer i fabriken som antingen är nya, glömska eller inte jobbar skift, för när det är skiftbyte är det kaos på parkeringen då alla ska ut samtidigt. Ungefär efter ett stort evenemang där alla ska hem efteråt, men här handlar det inte om glada besökare, uppsluppna efter en nöjesupplevelse utan trötta knegare som längtar hem eller har barn som väntar på förskola och fritids. Jag har sett folk köra i motsatt riktning i rondellen för att tjäna några billängder.

Min huvudvärk vill inte ge sig, lämnade datorskärmen och satte mig i solen så fort klockan passerat fem. Har styrelsemöte om mindre än en timme. Undrar om jag behöver terminalglasögon, kan det vara orsaken till min frekventa huvudvärk? Fast jag har den oftast på morgonen, direkt när jag vaknar, efter den tid jag varit som längst utan skärm.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0