Heavy rain

Väderappen "YR" proklamerar "Heavy rain" och SMHI har gått ut med varningar i hela färgpaletten. Väcks av Mini som kommer upp på min mage med sina cirkus sex kilo fördelade på fyra ståpunkter och jag för automatiskt upp händerna för att klappa. Dyvåt kisse! Någon timme senare när vi sitter vid frukostbordet kommer han in igen, lika våt med en ungfågel i munnen. Han är den ende av våra tre som inte verkar ha några problem med vädret, eller snarare fyra, Ådi vägrar att gå ut. Han satte sig och gjorde sitt fem meter utanför dörren när Lilltjejen gjorde ett försök igår.
De förutspådde en månads regn under ett dygn, det är elva grader och vindarna sliter i träden. Jag avundas inte tjejerna och tränarna och har de inte fått lunginflammation lagom till cupen får vi vara glada! Men att träna i dessa förhållanden ger förmodligen goda förutsättningar till en känsla av ren spelfröjd när vädret vänder.
 
De har träning innan lunch och match vid middagstid och hennes skor har inte torkat sedan igår så jag testar ett knep som passerade i något av de sociala flödena.
 
Tanken var god men då min maskin på något sätt känner av och tumlar utefter vikt så var den nöjd efter en minut, så nu har vi både fuktiga skor och fotsvettsstinkande torktumlare. Skickade upp min avkomma med hårtorken och var nöjd med gårdagens beslut då vi fyndade nya skor till både henne och mig på rea. 
 
Christer har mjukstartat på jobbet och jag gör just inte mycket vettigt denna sista semestervecka som jag har. Det är rätt skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0