Besvikelse

Sedan Bror lämnade oss har vi saknat att ha tre katter och har sett på möjligheterna att hitta en ny kisse. Jag anser dock att jag inte kan lägga några tusenlappar på en ny eller någon från ett katthem som naturligtvis ska ha ersättning för de insatser de gör, så jag har istället sökt i FB forum för omplaceringar. 
Det har visat sig vara väldigt svårt.
Väldigt många söker nya hem av olika anledningar men väldigt många söker också en ny eller ytterligare en fyrfota vän. Jag har fått kontakt med flera som varit positiva och kommit så långt att hämtning planerats, men så har de sedan ångrat sig av olika anledningar till Lilltjejens stora besvikelse.
Den senaste drog jag mig för att berätta något om just av den anledningen men en lång och givande dialog samt bekräftelse dagen innan fick mig att berätta.
Denna morgon spikade jag tiden för hämtning och såg hennes läsbekräftelse men fick inget svar. Inte heller när jag senare frågade igen vilket gav onda aningar. 
Efter orkestern åkte vi på vinst och förlust hela vägen bort till adressen i Gårdsten och visst hade vi blivit lurade. Inget matchande namn på någon dörr och inget svar när jag försökte ringa.
Lilltjejen blev jätteledsen och jag arg på mig själv som låtit mig luras att åka hela vägen. 
Att fejka försäljningar för att lura av folk handpenningar eller köpesbelopp, men låtsas söka nytt hem för en katt bara för att? 
En liten bit av barnet Ronja dog troligtvis denna kväll, tron på att livet är enbart snällt och att alla vuxna är att lita på. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0