Prosit

Det händer ganska sällan men igår kväll kom mitt nysande tillbaka tillsammans med igensvullen näsa. Körde nässprejen imorse när näsan fortsatte att rinna samtidigt som den var tät, konstigt det där. 

Mobilversionen av min blogg verkar ha blivit kapad på något sätt då man hamnar på någon portalsida av helt annat slag när man surfar in via mobilen. I min webbläsare på datorn ser det ut som vanligt. Störigt och hoppas bloggportalens kundtjänst kan ge svar.

Nu testade jag att avaktivera "mobilsajt" i inställningarna och då verkar det ok?

Solen skiner men kylan är påtaglig. Förra veckan gled mina skidor över nypistade backar under samma sol denna tid och här har små krokusar slagit ut intill mitt magnoliaträd. Rubrikerna om Ukrainas krig varvas med träningstips och bästa bilschampot, bilder på sönderbombade byggnader och sörjande människor avlöses några scrollcemtimeter längre ned av hur erektionsproblem kan förebyggas. 
Will Smith ansåg tydligen att fruns heder skulle försvaras - eller var det hans egen? I vilket fall ansåg han tydligen att hennes egen förmåga att eventuellt vilja stå upp för det dåliga skämtet var obefintlig eller ovidkommande. 
 
Jag klarade förresten både den första muntliga och skriftliga tentan i kinesiska! Det är inga betyg i denna kurs, endast godkänd eller icke godkänd. Suttit med uppgifterna inför morgondagens lektion, att översätta från svenska till kinesiska och det går långsamt! Tecken för tecken och hitta rätt betoning för avsaknad eller fel blir ordet ett helt annat.
Nu möte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0