Palt e gott!

Vackra disiga vyer över Torrekulla golfbana då jag äntligen fick en uppfriskande timmespromenad. Det ryckte faktiskt lite i golftarmen, som ett litet skälvande i en döende fiskstjärt. Jag ska förnya medlemsskapet när jag fått min bonus från Volvo.
Lyssnade ikapp de senaste avsnitten av P1:s Kina- och USA poddar medan jag promenerade och sedan ställde mig med potatisskalaren för att förbereda paltsmeten. Jag skulle behöva en större gryta för rejälare paltkok men finns det för oss med normalstora spisplattor? Heter det ens "platta" längre när induktionshällar tagit över? Christer tryckte i sig tre stycken vilket nog var första gången och därefter blev det bokstavligt talat paltkoma i sängen framför Sveriges mästerkock där vi båda sörjde att Anja åkte ut.
 
Jag var trött som en gnu och slocknade innan klockan var tio medan han bredvid plöjde någon Formel-1 serie på Netflix. Jag är nog mer intresserad av själva bilarna och fashinationen över de galet snabba depåstoppen än det intrikata spelet mellan stallen, antagligen för att jag inte hänger med i alla de olika förarna och historiken de och stallarna har sinsemellan. Christer försöker förklara och peka ut vem som är vem och kanske min hjärna varit mer mottaglig om den inte varit så mosig.
 
En stackars försäljare från Telenor ringer för att erbjuda mobilt abonnemang, jag ska binda om räntan för mitt största bostadslån och jag velar mellan hur många år jag ska välja, velar mellan någon tio- och till och med hundradelar hit eller dit. Inflationen går upp, räntorna går upp och det är krig i Europa. Mina marginaler är inte vad jag hade önskat och Bror strör katthår över skriv- och tangentbord. Men han luktar, liksom alla katter fantastiskt gott och jag kör ned näsan i hans gråa päls och sniffar.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0