Lisebergslördag

(null)
Har passerat sju timmar nu, sju timmar av häng och betala. Okej, slumrade en stund på min medhavda filt på en gräsfläck medan tjejerna köade och åkte. Det är säsongspremiär på Liseberg, Lilltjejen är här med klasskompisen Noor och jag saknar restriktionerna. Det är folk överallt och hiskeliga köer! Fyrtio minuter för att köpa sockervadd men jag har ju faktiskt ingen brådska någonstans. Jag pluggar in podsen i öronen, slår på brusreduceringen och låter Kina- och USA-podden föra mig genom tonårsflockarna och barnvagnsmaffian.
(null)

Noors glasögon lyckades flyga iväg någonstans och ångesten var stor ett tag. Jag gjorde ett försök på de hägrande megavinsterna med Kinapuffar och skapade min egen ångest över de bortkastade pengarna.

Innan vi åkte hängde vi på låset hos frisören för välbehövlig trimning. Lilltjejen kapade rejält och var så nöjd och det blev en dryg decimeter för mig med, skönt!
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0