Näe…

… jag kunde inte låta bli!
Det var fastkladdade gelégodis, godispapper, skräp, mera godis, popcorn- och chipssmulor i de totalt tillskrynklade lakanen. Gaah, det gick bara inte!
(null)

Kanske banalt med typiskt exempel: Jag kör diskmaskinen så den ska vara tom till middagens efterdyningar, kör den igen med cupcake- och snackskvällens offer för att den ska vara tom till morgondagens frukostdisk. Har ställt fram bordsporslinet inför morgondagen redo att dukas ut och packar in påfyllnadsvaror då jag handlat så de äldsta hamnar längst fram.
Nästan alltid tänker jag två, tre, fem steg framåt för att vara förberedd och då i mitt tycke underlätta tillvaron, dock inte för allt eller hela tiden. Jag tror det gäller främst praktikaliteter, sådant jag vet att jag faktiskt kan kontrollera. 
För spekulativa scenarier är jag snarare raka motsatsen, anser att det är bortkastad tid även om jag kan förstå nödvändigheten ibland, till exempel inför en jobbintervju.

Nu verkar det ha tystnat där uppe, kan det verkligen vara möjligt?! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0