Huvudvärk

Har den senaste veckan dragit med mer eller mindre huvudvärk. Oftast ganska lätt men idag har det hållit i sig och blivit värre allt eftersom dagen gått och trots tablett för någon timme sedan. Pimplar vatten som en kamel och försöker tänka på hållningen framför skärmarna. Störigt.
 
Fick ett brev på posten och har bidragit till statistiken i landet genom att beta av SCBs frågor om fritidsaktiviteter, ekonomi, familjesituation, upplevd livstillfredsställelse med mera. Hur ska man egentligen uppskatta sin ekonomiska situation om man tjänar oförskämt bra men med dyrt boende har små marginaler?
 
Till kvällen blev det god mat och bio i form av "Döden på Nilen", en positiv överraskning för mig som aldrig läst Agatha Christie eller sett någon av hennes filmatiseringar. Jag fashineras så mycket av hur en författare kan komma på alla intrikata mysterier och få ihop det så bra till slut, hur bär de sig åt?
Christer hade bokat föreställningen i IMAX och liksom förra gången är skärmen nästan lite för stor men tack vare den mer lågmälda filmen slapp jag ringanden i öronen efteråt. Jag måste komma ihåg öronproppar om det blir en actionfilm nästa gång. Behållningen är förstås de breda och bekväma fåtöljerna man kan fälla ned och fotstödet som kan fällas upp, en dötråkig film och man kan sova gott istället!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0