Segt

Bloggportalen påstår sig hålla på med någon servermigrering så har inte kunnat ladda in några bilder och verktyget är segt rent generellt. 
PI Planeringen är över för denna gång, teamen verkar nöjda och då är jag också nöjd. Bra och positiv feedback i våra retrospective.
Ny härlig snö vräkte ned igår kväll och kallare grader tillåter att de få centimetrarna ligger kvar. Lilltjejen hade julkonsert med sin orkester igår så jag hade fått ställa in min combat i brist på vikarier. När vi kom ut vräkte snön ned medan C rattade motorvägen till Gårda för att hämta ut specialutgåvan av spelet "Ticket to ride - Göteborg"! Det var längesedan jag nappade på erbjudandet och nu var de till slut klara att hämta ut så ska bli intressant att testa det när tillfälle ges.
Annars är det Carcassonne vi spelat denna vecka med ständiga förluster för undertecknad. Likväl vill jag spela igen, och igen och man kan bara konstatera att jag är en relativt god förlorare. Van med tiden om inte annat!
 
Hade bokat rum för VCATS teamet hela gårdagen uppe på VAK och bjöd på hembakat så onsdagen blev det både lussekatter, morotskaka och kubbar. De förstnämnda enbart för oss hemmavid dock. Glenn hade bakat sina nougatrutor som är fullkomligt livsfarliga. Åt säkert sju stycken, så ja, det var lika bra att jag inte hann äta någon lunch.
 
Ikväll har C julbord med Kvadrat och de ska ut med någon båt i skärgården. Det låter kallt. Nordic Wellness har sitt traditionella julmingel men jag har aldrig varit där och har inga planer på att gå dit detta år heller. Jag behöver plugga koreografi! Nästa vecka släpper vi nya och tack och lov är det Ronjavecka så jag har till nästa söndag på mig men än en gång blir det sista-minuten. Hade hellre virkat eller lagt pussel ikväll. 
Imorgon blir det julbord för mig och C, annars inget planerat för helgen utöver mina vanliga pass men har några sista julföreberedelser att fixa. inte klokt att det är tredje advent i övermorgon.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0