Kyligt

Bloggportalen verkar ännu lite instabil. Värsta mardrömmen vore ju om allt jag skrivit under alla år plötsligt skulle försvinna. Jag tänker ibland på att försöka återuppta arbetet att kopiera allting till ett Word-dokument som kan jag trycka till bok så som jag gjorde med mitt första år. Nu när åren lagts på varandra känns det bara som ett oöverstigligt berg att hantera, men å andra sidan skulle jag aldrig förlåta mig själv för att inte bara tagit tag i det.
 
Min lilltjej fick lite lockar denna morgon också när det är dags att lussa "på riktigt", det vill säga för sin skola. Min vackra Lilltjej! Minus nio visade termometern när C gick ut med en ytterst motvillig Ådi. De var tillbaka på mindre än fem minuter.
Vi lyssnar och ser på julkalendrarna medan jag kämpar med plattången och äter frukost. Det är mysigt, och jag tycker att kalendrarna är helt ok. Alltid är det gnäll och klagomål på dess innehåll och politiska inkorrekthet, samma sak varje år. Det är första gången vi följer Sveriges radios och det är riktigt mysigt, spännande också tycker vi båda.
 
Mysigt var det också med luciatåg och julkonsert på Annedalskyrkan. Liksom förra året erbjöd Volvo Tjänstemannaklubb billigare biljetter och vi var tidigt på plats och fick utrymme längst fram. 
 
Jag tycker det är så fashinerande hur enbart röster kan skapa sådan fyllighet, stämning och kraft! Många moment men väl koreograferat och förberett så det flöt när det ibland var solister, duetter och därutöver till hela kören. Alla tillsamamns där framme, ibland utspridda längs gångarna eller uppe på sidoläktaren skapade dynamik och effekt.  Väldigt duktiga musiker också där en violin verkligen kommer till sin rätt i en kyrkas akustik och den blygsamma blockflöjten i dess professionella händer bjöd på hela sin repertoar.
 
Lite svårt att somna och sov oroligt av någon anledning så känner mig lite mosig idag. Ser fram emot att komma ut på en kylig hundpromenad i solskenet under lunchen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0