Jahopp

Jag finner mig lite omtöcknad i omställningen från fullkomligt ego-läge till mamma-läge där min Lilltjej är i centrum.
Fotbollsträning över lunchen, optikern klockan fem som visade att inga glasögon behövs, pannkaksmiddag och så hastigt och lustigt skjutsa till Mölndals galleria där två kompisar var. 
Lite planlöst vandrade jag omkring i butikerna och hittade… raderbara bläckpennor till mina korsord. Gjorde några försök att uppdatera min sorgligt eftersatta jobbklädesgarderob men näe, allt ser tråkigt och ointressant ut. 
Tjejerna tvingades nöjda då butikerna körde ned jalusierna och jag skjutsade hem dom. Då kommer de på att de vill sova över hos Emmy, närmare halv nio på kvällen! Jag himlar med ögonen och är bombsäker på ett nej från föräldrarna. Mycket riktigt säger pappan nej, mamman säger också nej - de tre första gångerna…  Lyckliga och triumferande tjejer stormar tillbaka ut till mig i bilen. Happ, hem och hämta grejer, fuktiga fotbollskläder och tillbaka igen. 
Så bara sådär fick jag frossa jordgubbar själv, de finns faktiskt där under glassen och plöja ett korsord. Skickade bilden till henne, hähähä!
(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0