Tofflorna

Det blev grillpremiär igår med gräddränkta jordgubbar till efterrätt, ååh så gott!
Medan Christer lekte grillmästare spatserade jag ut och in och orkade således inte ta av mig mina älskade innetofflor mellan varven utan stack helt sonika ned dem så gott det gick i de synnerligen slitna utemotsvarigheterna. Av någon anledning tyckte Christer detta var så vansinnigt fult att jag naturligtvis fick strutta omkring ännu mera. Han skämdes på riktigt och ju mer han vämjdes desto roligare fann jag det hela. Jag är verkligen så långt ifrån hans tidigare tjej-preferenser man kan komma! 
 
Körde en omgång Hippocrates igen och kors i taket, jag borde ha köpt en lott för jag vann!
Att försöka tänka två eller fler steg framåt är för mycket för min stackars hjärna och där det blev härdsmälta fann jag mig själv mer eller mindre bara greppa en patient eller läkare på måfå. Orka tänka! Ur den aspekten och det faktum att vi missade ett moment som medfört att jag inte kunnat investera som jag gjorde, så vet jag inte om min vinst är värt särskilt mycket. Och där jag är som guldfisken kan man lita på att Christer är elefanten och ser till att inte göra samma misstag igen!
 
Sommar och med det semesterplanering är på gång där jag och Johan funnit det som var bästa möjliga för honom och Elena i deras utmaning att kombinera med hennes ex. Jag har ju inga specifika planer förutom Sälen och ingen annan att ta hänsyn till så är väldigt flexibel vilket känns skönt. Hur gör de som har barn med fler än en, vilkas nya har barn i sina tidigare och nya relationer och så vidare? All cred till alla dessa och mitt pusslande för att hitta vikarier till mina combatpass är banala i jämförelse.
Apropå pusslande har det blivit en paus sedan mitt hysteriska skov jag hade där ett tag. Inte för inte som pusslande lämpar sig perfekt vid långhelger och ledighet när jag nu har svårt att föreställa mig ha tid att sätta mig och slutföra något i rimlig tid.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0