Lufs

Vet inte riktigt hur det gick till men plötsligt kunde jag springa i bara kortärmat. Hela arton grader visade termometern när jag lämnade av Lilltjejen för hennes gymnastik och själv gav mig ut på min dryga milslånga runda runt Lindome. Mina ben var sega och stumma så blev styck och bitvs promenerande i stället. Alltid något.
 
Katternas nosavtryck avtecknar sig skarpt i morgonsolens fönster och ansiktet småkliar ännu. Det börjar dra ihop sig till förberedande arbete inför nästa PI Planering och Plutts svans hänger ned framför min mittenskärm. Tröttnar på min själv som fortsätter att scrolla igenom kvällstidningarnas, i brist på ord - osympatiska förstasidor där krigsrubriker varvas med kändisskvaller och bantningstips.
 
Styrelsemöte ikväll så Lilltjejen som inte har möjlighet att delta i sitt lags träningar på tisdagar och torsdagar, deltar istället på de ett år äldre tjejernas onsdagsträning och får således cykla till Åby för första gången idag. Det är verkligen fulltecknade veckor för henne, inklusive helgerna nu när både fotbollsmatch- och Fågelcentralens säsonger drar igång. hon har längtat till att återvända till Fågelcentralen! Det är relativt lugnt ännu som jag förstått. I takt med att fler ungar kläcks börjar folk också vara ute mera med de stigande temperaturerna - och således också hittar fler nedfallna eller skadade fåglar.
 
Avslutar med en av de många fyndiga memes som cirkulerar!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0