Mör

PI planering i dagarna tre är nu avklarade och undertecknad är duktigt mör. Dock knappast lika mör som kineserna som fick sena kvällar eller amerikanerna som klev upp mitt i natten för att vara med. Känner lite dåligt samvete för ena teamet som jag knappt varit med då det andra behövde så mycket mer stöttning. Att förändra ett arbetssätt är inte lätt och hos ett team med så stora skillnader i både agil mognad samt kultur är ännu mer utmanande. Då vi ville implementera Scrum inför nästa PI blev det inte många veckor till förberedelser och därav mina heldagar i Teams för att utbilda, hjälpa och stötta. De har gjort ett grymt bra jobb och anammat allt så gott de bara kunnat, med försiktigt positiv inställning till allt det nya trots att det medfört så mycket extra arbete för dem.
(null)
Ytterligare en fördel med att jag inte sitter uppe i huvudkontoret längre är att jag inte behöver bry mig lika noga om outtalad klädkod. Här där våra team arbetar med faktiska supporten och produktionen av bilarna bär många lika ofta blåkläder och en dräkt eller klackar skulle sticka ut lika mycket som om jag kommit i dagens outfit där uppe. Jag kommer när allt lugnat ned sig lite kunna beställa egna blåkläder och springa runt i fabriken dit jag nu har access,  kul! Älskar ju att se produktionslinjer om det så är bilar, frukostbröd eller glödlampor. Lunchrestaurangen inne i fabriken är dessutom den bästa, med riktiga rejäla portioner av vällagad husmanskost. I den nyöppnade restaurangen i huvudkontoret får man dryga ut med bröd för en chans att känna sig lite mätt…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0