RubberBand

(null)
INGA KATTER PÅ BOR…! Naaw, klart de får vara var de vill mina små kissemånsar. Tripp, trapp, trull!
Blev liten födelsedagsmiddag igår med farmor och farfar då Monica fyller år nästa vecka. Var mera sugen på morotskakemuffins och minichokladcupcakes, så det gick bli sådana istället för tårta och så uppvaktades vi båda två. Vet inte riktigt vem av oss som skruvade på sig mest när de sjöng. Jag gillar ju att baka men får låta bli eftersom jag inte kan äta upp allting. Nu när folk börjar återvända till kontoret kanske jag kan ta med det dit.

Apropå kontoret tog jag med min nya maskot dit idag. Lilltjejen hade färdigställt sitt första virkprojekt i skolans syslöjd och gav i present igår, hur söt som helst juh!  Återstår att finna på ett bra namn.

Capgemini och våra medarbetare i Kina hade från sju imorse anordnat ett "virtuellt besök till Kina". Kulturella skillnader, deras fabriker, pågående projekt och deras struktur på den organisation vi alla tillhör trots de geografiska avstånden. Mycket intressant, framför allt de kulturella skillnaderna som är värt att tänka på i sitt samarbete. CG är främst indiska konsulter och de bidrog också med underhållning av deras interna band, kallat "RubberBand". Man var beredd på lite stel och obekväm sång genom osäker Teamslinje men vilken överraskning vi fick! Från rap till ballader och Bollywood körde de stenhårt rakt igenom laptopkamera och headset. När John Legends ballad levererades med en fantastisk röst var alla glada att de stannat kvar framför skärmen under pausen. 
(null)

Fick ett mail att jag nominerats till kontaktombud och "repskapare", en person med rösträtt hos vår sektion i Unionen. Vi är över tusen personer i vår sektion så var fick de mitt namn ifrån? I vilket fall är jag faktiskt lite nyfiken, som allting annat som erbjudits mig under yrkeslivet har jag svårt att stänga dörren till något jag faktiskt inte har någon uppfattning om. Man kan ju till att börja med i varje fall ta reda på mera kring vad det innebär. 

Nåväl, passade på att springa under Lilltjejens orkesterträning. Otroligt skönt då jag knappt kommit utanför dörren denna vecka, men efter fyra kilometer brakade knät igenom. Happ. Bättre med liten sväng än ingen i alla fall och nu ska det bli ruggigt skönt att sova!
God Natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0