Sommarlov

(null)
(null)
Det har varit sol och bad i dagarna två tillsammans med Evelina. Havet i Krokvik, Åsa igår och sötvatten i Södra Barnsjön idag. Det ska premieras mig att jag badade i bådadera, flera gånger! Och nej, jag är inte omvänd, det är sötvatten som gäller för mig, slippa kladdet med salt, maneter och tång. Båda är visserligen uppiggande när man håller på att förgås av värme men känner mig smutsig efter ett bad i havet medan humusstinna insjöar känns jämförelsevis fräscha.

(null)
Skördade min enda röda vinbärs- och krusbärsbuske med överväldigande resultat. Eftersom jag inte gillar dom är det tur att Christer gör det desto mer. Vin- och, eller krusbärspaj låter i mina öron inte tilltalande någonstans faktiskt. Tur att smaken är som baken!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0