God Jul!

Drömde jag att jag skrev ett inlägg igår kväll? Var jag så trött att jag missade att klicka "Publicera"? Fast påbörjade inlägg jag ibland avbryter brukar ändå oftast finnas kvar, eller åtminstone notifieras som borttappade. Helskumt. Fast jag var verkligen aptrött.

I vilket fall har en intensiv Ronjavecka avslutats i förväg enligt plan. Ikväll åker de till Elenas pappa som bor i Spanien, en överraskning som varit ytterst svår att hemlighålla! Vi har firat jul i dagarna två, först med Christer och hundis och igår med Johan, Elena, grabbarna, två gånger farmor och farfar - deras och Lilltjejens. Elenas ex Marcus och hans Patricia skulle också ha varit med men blev sjuka.
(null)
(null)
Lilltjejen fick spelet "Skogen" som var riktigt bra och trots att jag delat upp klapparna blev det sammanlagda antalet igår nästan lite skämmigt i jämförelse med grabbarna. Mycket smågrejer visserligen i form av radergummin som hon samlar på, pennfack, målarböcker, kläder och liknande. 
Jag testade Aliexpress för första gången på vinst och förlust. Billiga kopior av Hayao Miyazakis film-merchandise. Sciencefictionbokhandeln har väldigt lite och väldigt dyrt så testade kinakopior. En av produkterna dök upp igår och lycklig Lilltjej kunde gå omkring med Totoro på magen.
Jag hade tillsammans med Lilltjejen trillat nästan fyra kilo köttbullar, osäker på om det skulle räcka. Det gjorde det….
Det blev sill och välsmakande kalkon tills magen stod i fyra hörn och toppades med saffranspannacotta. 
Fick Wasgij-pussel av både Christer och Johan så nu vet jag vad jag kommer att göra i helgen och kommande vecka! Fyndade DS-spel till Lilltjejen på FBs marketplace och hittade dessutom två oöppnade pussel för en spottstyver så har följdaktligen fyra Wasgij-pussel nu att avnjuta! Kanske jag har något kvar att lägga till julafton…kanske.

I onsdags kunde jag tack vare Volvo tjänstemannaklubb ta med Lilltjejen på Lucia- och julkonsert i Annedalskyrkan. Estradkören var riktigt duktiga och bjöd på korta och humoristiska små "dikter" mellan varven. Jag och Lilltjejen älskar Lennart Cohens "Halleluja" och med en duktig solist och körens uppbackning blev det sådär mäktigt och vackert så man nästan ryser.
(null)         


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0