Söndagsmorgonsol

Gottar mig i sängvärmen och hör att Lilltjejen också är vaken ovanför. Persienner och mörkläggningsgardiner men morgonsolen letar sig in genom glepor och kattlucka. Prognosen säger ännu en strålande vacker men isande kall aprilsöndag. Gårdagens timmar utomhus känns i ansiktet. 
(null)
Elvira sov över och till lördagen kom tjejerna ned och bidrog med jättefin hjälp, bland annat med det tråkiga görat att rensa mellan plattorna. Mini var nyfiken och hängde ut genom luckan så som jag kommit på honom att göra inifrån.
Väldigt skönt att se den försummade baksidan fräschas upp - jag nyttjar den ju aldrig men alltid känt grannen pedantiska ogillande.
När jag avyttrade de gamla pallkragarna fick jag ett infall och letade upp närmsta handelsträdgård. Det blev mer blommor och rabarber!
Innan jag åkte iväg fixade jag en liten skattjakt åt tjejerna och fick en tillbaka vid hemkomsten, så gulligt!
(null)

Tjejerna lekte och kompletterades av ännu en kompis, så härligt att de också föredrog att vara ute utan att jag behövde säga till. 
Väl ensamma igen åkte vi till affären och kompletterade lite, men viktigast - fyllde på med Magnums glassbyttor!
Frosseri i soffan därefter framför en av Miyazakis vackra filmer, Lilltjejen älskar dom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0