Turné!

Vilken lång och intensiv dag det blev men rolig! Hade planerat min rutt utefter var de alla bodde, tjugo destinationer spridda över staden. Nästan hälften dock i Biskopsgården vilket sparade en hel del tid. Trodde i min enfald att jag skulle hinna innan arbetsdagens slut men halv nio på kvällen var jag hemma igen. Då hade jag bara snabbt varit hemma och hämtat Lilltjejen för fotbollsträningen. Hon bytte om och fixade mackor så hon var klar till jag kom, min duktiga unge! Hann ett besök och handling på Ica innan hon hämtades upp och vi högg en hamburgare to go på Franks innan hon fick följa med till de sista adresserna.

Alla blev otroligt överraskade och glada över mitt besök och som deras kultur är också översvallande i sin gästfrihet. Insåg att jag fick ge den lilla stunden för lite te, indiska sötsaker eller bara sitta ned. Tidsschemat gjorde att jag hade en god ursäkt att inte kunna stanna länge men bara den lilla stunden verkade verkligen uppskattas, också av mig själv mycket mer än jag trodde.
(null)

Jag genomförde dessa besök trots att jag och Mikael igår kom på och beslöt att anordna en fysisk träff ute på Svarte Mosse, en park i Biskopsgården dit de flesta kan ta sig utan buss eller spårvagn. Av de som bor längre ifrån var flera villiga att åka kollektivt men det är å andra sidan inte under rusningstid. Några få kommer jag och Mikael att hämta och skjutsa hem efteråt.
Det blir egen medtagen lunch och så klassiska svenska lekar som jag sista-minuten-förberett. Ska bli kul! 

(null)
Lilltjejen kom ned till mig under natten. När morgonväckningen ljudit drog jag upp mörkläggningsgardiner och persienner för att låta solen skina rakt på min avkomma. Efter ett misslyckat försök att gömma huvudet under kudden masade hon sig ur sängen och grumsade:
"Det här är ett värdelöst hotell" !

I hallen väntade fågeldun överallt och den förolyckade i tvättstugan. Igår morse kom Lilltjejen ned med den nattens leverans, för första gången avlämnad i hennes sovrum.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0