Fin dag

(null)
Simba sover sig igenom mellofinalen, till och med sovstilen är som Brorsans, sötnöten! 
Vid lunchtid satte vi oss i biosalongen för att titta på - Frost 2 igen! Vet inte vem av oss två som gillar den mest men jag tror jag bölade ännu mer denna gång.
När vi kom ut ur biomörkret sken solen så vi bytte om och körde ett träningspass på vallen. Under veckan bad hon om en fotboll att träna med så fixade igår samtidigt som jag hittade ännu en i förrådet. Kul att hon ville ut och röra på sig för efter skolans sedvanliga kontroller visade det sig att hon enligt BMI-graferna är överviktig!
Att hon nu varken har simskola, gymnastik eller taekwondo är onekligen skillnad så utan att förstås säga något till henne finna mer fysiska aktiviteter. Hon har sagt sig sakna taekwondon och önskat mer utmaning i fotbollen. Eftersom Balltorp inte har ett flicklag i hennes ålder spelar hon med de som är både ett och två år yngre. Då hon dessutom är född tidig och lång för sin ålder är skillnaden än mer markant så förstår att hon vill ha mer utmaning. Vi ska försöka finna en annan klubb.
Imorgon match, eller sammmandrag som de kallas men jag aldrig förstått varför.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0