Alltså....

(null)
Tja, det är ju lätt att se vilket papper som folk inte vill dra mellan skinkorna! Jag kan inte tänka annat än att denna hysteri för med sig något gott. Från praktiska småsaker som att bryta invanda mönster och måsta laga korvstroganoff av ett annat märke, till världsomspännande perspektiv av krigsdrabbade människor som slåss för något så basalt som vatten och en dagsranson ris. Toapappret har blivit någon form av symbol för bortskämda västerlänningars prioriteringar. Ironiska inlägg av rullar till högstbjudande fyller de sociala medierna och vi introverta frossar i begränsningarna som sker gällande sammankomster och personliga kontakter.

Visst är det svårt att inte påverkas av de tomma hyllorna, diskarna och människomassan som med ömsom stressade och klentrogna miner drar fullastade kundvagnar. Kommer jag att finna köttfärs till nästa veckohandling? Nu fick ju inte jag någon mjölk till Ronja! Man frestas att ta det där extra paketet med pasta, och varför inte den där konservburken - bara för att?
Folks rädsla är farligare än viruset, så snabbt det kan spåra ur och bli irrationellt och utan perspektiv. 
Aldrig har folk varit så rena om händerna, aldrig har flödena varit så fulla av besserwissers och förstå-sig-påare. Det startas namninsamlingar för att stänga skolorna och handsprit blockas från säljsajter för att undvika ockerpriser. 

Sats har stängt alla gym i hela Norden och är väl bara en tidsfråga innan NW gör det också. Hade åtta deltagare i Frölunda i torsdags medan det var nästan fullt i dagens Majorna. Det symboliserar kanske de två läger som utkristalliserat sig som en av mina sjuttioplussare och tillika stammisar konstaterade i receptionen. Jag frågade om hon inte var orolig eftersom hon tillhör riskgruppen. Hon himlade lite med orden: "Händer det så händer det, det är ju som med influensan." Hon och hennes tre väninnor kämpade på lika glatt som alltid med den nya releasen som jag och Marianne presenterade.
Danmark och stängt gränserna och vi är utestängda av USA. Regeringen gör för mycket och regeringen gör för lite, hur de än gör kommer de att ha rumpan bak och fattat fel beslut oavsett vilket. 
Nästa vecka jobbar teamen hemifrån och jag ser fram emot några dagars skidåkning i Sälen. Imorgon åker jag och Lilltjejen och med oss i år följer Anders och Otto. Stackars Aron har Nationella prov men har bandyläger att se fram emot i sommar istället. Vi kommer att bo i likadan lägenhet bara några hus närmare backen i Hundfjället. Ska bli så kul, såvida de inte beslutar att stänga ned så som norska sidan av Skistar tvingades göra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0