Akta er!

Medan Lilltjejen hade sin tvärflöjtslektion tog jag en promenad till Mölndals galleria och Ica Kvantum. Möter en kvinna som väjer undan på ett så markant sätt att jag reagerar eftersom vi hade god marginal att passera varandra.
Först när jag nu läser om den femtonåriga kinesiska tjejen som ombads lämna spårvagnen för Coronarädslan föll poletten ned. Jag glömmer ju så ofta mitt asiatiska utseende, bananen ni vet som är gul på utsidan men vit inuti.

Man ska inte skämta och driva med folks rädslor men en del av mig hade velat hosta frenetiskt om jag fattat det där och då. Kanske ropa lite "ching-tjong långkalsong" efter henne också. Vem vet, jag kanske får fler chanser. Ska jag eller ska jag inte?

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0