Juli

(null)
Lämnar man kläder framme på sängen kan man räkna med att en katt planterar sig där. Lämnar man en byrålåda öppen får man räkna med en katt där också! Jag brukar inte vara så där slarvig, jag lovar!

Det var inte längesedan jag var och käkade på Manana (kan inte få till en sådan där våg-grej för spanskt "n" på fånen), men vad gör det när det är så gott? Lite sent omsider fick jag, Mikael och Ola till en middagsträff innan semestern. Fast Mikael fick förhinder i sista minuten ville jag och Ola inte snuvas på godsakerna och käkade ändå, mums! Klok av senaste besöket tog jag dock en rätt mindre denna gång.

(null)
Körde mitt sista pass i Lindholmen idag. Har sagt upp den för att förhoppningsvis få plats i schemat på anläggningen de ska öppna i Högsbo i november. Att det är mest IT-folk som kan jobba hemifrån ute på Lindholmen har märkts rejält på antalet deltagare sedan pandemin bröt ut. Men jag har haft en trogen skara stammisar som alltid dykt upp. Idag tog Jenny och Raoul med sin dotter och hon var imponerande duktig. Running-man och jumpkick brukar många ha svårt för men hon satte dom direkt! Och både före och efter klassen var hon sprudlande glad och positiv med massa självförtroende. Vad kan hon ha varit, tolv-tretton kanske?

Anna hade gjort kollage av de böcker hon läst i juni. Det var så läckert att jag var tvungen att göra likadant. Eftersom jag nu plöjer böcker från Bookbeat var det enkelt att kolla historiken av avslutade verk för varje månad. Jag skulle nästan vilja ha dom som planscher, maj respektive juni månad! Och ja, det är osedvanligt många böcker, framför allt i maj. Då jag blev så engagerad i De La Mottes och Christina Larssons böcker läste jag dom i fånen när jag kunde istället för att lyssna eftersom det går mycket fortare - jag hade inte tålamod att följa uppläsarens tempo!
Det är ju toppen att ha möjlighet att kunna läsa (säger man så när man lyssnar istället?) så mycket genom detta smidiga format, men eftersom jag också vill ha dom i fysisk form inser jag att jag redan är uppe i en smärre förmögenhet. Har nästan blivit lite smått besatt och lyssnar närhelst jag har möjlighet, bär med mig fånen eller bluetooth-högtalaren vart jag än går. 
Blir intressant att se hur mina månadssammanställningar kommer se ut framgent. Har gjort några fler avsteg från deckargenren till feelgood då det blev lite väl mycket till slut där i maj även om jag klämde in Jojo Moyes "Bergens stjärnor" där också i fysisk form. Kanske jag vågar mig på en helt annan genre som jag inte testat alls förut?
(null)

(null)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0