Blåbär

(null)
Gråtrist väder så avbokade golftiden och gav mig ut i skogen. Vid mina turer på Sandsjöbackas leder har jag inte kunnat undgå mängden av blåbär och det har känts så synd att bara passera utan att ta vara på dem. Bären är ganska små men många som sagt och lunchlådan jag fyllde vid tältningen har fått sällskap av en och en halv liter i frysen. Resten blev vad jag tror mitt livs första blåbärspaj! Två pajpremiärer denna sommar med andra ord, rabarber och blåbär.
Plockade för hand istället för med bärplockare som tar galet mycket mer tid men då är de rensade och klara samt inte så blöta som de blir med plockare.

Efter två veckors uppehåll från combaten var jag så speedad första tre låtarna som jag bara kan bli av nöjet att instruera att jag inombords undrade om jag verkligen skulle orka hålla den energin. Det var med nöd och näppe...!

Så nu ligger jag med Mini och Bror intill med skön trötthet i kroppen med blåa fingrar och käft.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0