Ombyte

(null)
(null)
Solnedgång och soluppgång över Björsjön. Varm nyponsoppa hör liksom till en utflykt eller morgon efter tältnatt. Tystnaden.
Den av solen varma klippan hade en perfekt rundad fördjupning där jag låg och bara var medan skuggorna blev längre och längre. 

De två dagarnas utlovade sommarvärme nyttjade jag till fullo med sol och bad för att till gårdagskvällen då den tryckande värmen lagt sig, packade min ryggsäck och begav mig ut till Vättlefjäll, ett annat populärt naturreservat i Göteborgs närområde.
(null)
Stekande lördagssol och sval söndagsmorgon. Hann hem precis innan det förutspådda regnet kom.
(null)

Många böcker har jag plöjt denna månad, fortfarande lite mätt på deckare är jag inne på lite andra genres, främst feelgood av den typ som Jojo Moyes och nyupptäckta Lucinda Riley. De mer kanske typiska feelgood av typen "Hem till Scupper island" och "Brevvännerna" har sin tjusning när man känner för det men blev lite banala till slut. Allt går i perioder.
(null)

Efter två veckor kommer Lilltjejen tillbaka till mig ikväll, sommarlovet lider mot sitt slut så jag plockar ut en semestervecka med henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0