Lycka är en bok - eller fem

(null)
Vid några tillfällen har Lilltjejen önskat nya böcker, så kallade kapitelböcker, en önskan hon påminde om efter dagens tvärflöjtslektion. Bokbesatt som jag är kunde jag ju inte stå emot så svängde in till bokhandeln. Tyckte jag var duktig som begränsade till en bok och inte många fler av alla de jättefina och lovande världarna som fyllde hyllorna. Blir så glad att hon vill läsa!

Fick ett plötsligt sug på sirapskakor men uppenbarligen fick vi i för mycket mjöl då degen blev omöjlig att rulla till längder. Därav kakor istället för snittar som inte heller flöt ut nämnvärt, men smaken var där. Lilltjejen ville såklart göra en kantig variant.
Tryckte i mig tre av de varma småsega godsakerna - och fick ont i magen. Men de var goda!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0