Dånade

Jisses vad det blåste igår och natt! Hela radhuslängan knakade och vinden dånade så Lilltjejen trodde det var fyrverkerier. Var lite sugen på att gå ut bara för att uppleva kraften...
 
Blev några ärenden igår, bland annat för att köpa Ronjas första toppar! Var vi verkligen så tidiga när vi var barn eller var det bara jag som var sen? Kan dock inte minnas att kompisarna började få bröst redan i lågstadiet. Är jag knäpp som tycker det är supermysigt att prata om kroppens utveckling och handla med min dotter? Vill att hon ska känna att det är naturligt och inte konstigt att prata om och tycker det blev lite högtidligt när hon förväntansfullt fick prova de tre vi köpte. Min stora Lilltjej! Visst fick jag hålla tillbaka ett överrumplat gurgel den dagen hon helt oförmodat kläckte ur sig "Varför säger pojkarna "knulla" hela tiden? Och vissa tjejer också". Men det är ju så jag vill att det ska vara - att hon kan fråga om vad som helst! Vi pratar, jag frågar, hon spekulerar och så diskuterar vi.
 
Igår sade hon hej då till Balltorpslaget när de var klara med sin träning och överlämnade present till tränarna och hon fick köra deras avslutande ramsa så det blev ett bra avslut.
Också bra var vårt nya tillskott i akvariet, och de är yttepyttesmå! Svårt att föreställa sig att Wall-E faktiskt var så liten i början men får se huruvida Mårten, den svarta överlever då det redan nu ser ut som att Goldie mobbar honom. Också Wall-E var nog den troliga orsaken till att de andra två svarta jag hade i början fick väldigt korta liv...
Och ja, det blev en sats med kubbar också under kvällen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0