Grymt bra läge

(null)

Visst är den SÖT!? Läste i Göteborgs Posten om det nya konstverket vid Lilla Bommen och visste att jag vara måste få se den på riktigt. En avskiljare och trafikbegränsare av den sort som brukar kallas betongsugga blev tydligen inspirationen till slutprodukten med namnet "Grymt bra läge". Och där den sitter vänd ut mot hamnen mitt emot Operahuset kan man hålla med. Hoppas innerligt att den får vara ifred och inte saboteras som så mycket annat. Blir glad bara av att se den!
Promenaden hade föregåtts av en sväng till Röda Sten och deras konstutställning. Den var verkligen helskum. En rosa gris kanske kan tyckas vara en banal form av konstverk men den förstår och uppskattar jag i alla fall. En femtiofem minuters film producerat i apokalyptiskt sekvensryckigt format om keramikfigurers framtagning och streckfigurer med antydan att konstnären är gravid är bara obegripligt. Tänkte på skräckfilmen The ring av vissa sekvenser och den monotona rösten som höll monolog gjorde inte saken bättre. Man kan ändå inte låta bli att fascineras av hur det obegripliga är så uppenbart begripligt för skaparen - vilket kanske kan vara vad konst just handlar om många gånger. Jag föredrar ändå grisen...!
(null)

Den fina lördagen kickstartades med Superrelease i Lindholmen där jag presenterade release 81 helt på egen hand! Alla LesMills koncept släpptes på två anläggningar som ett speciellt event under en dag, men min teamkompis hann aldrig bli frisk från sin förkylning. Gick som tur var rätt bra ändå men phu vad jobbigt det var! Jag hade ju inte kört hela nya så visste inte riktigt hur den skulle kännas. Låt fem är blä-jobbig!
Till dagens pass i Frölunda kändes det lite tryggare med passet genomkört och gick också bättre. Största utmaningen var dock att få av sig den av svett fastklistrade träningstoppen! Igår fick Christer hjälpa mig för med halvdöda armar efter en klass är det inte precis lättare! 
(null)
Innan passet testade vi ännu ett nytt spel, Lord of the rings - Journeys in the Middle world som var en positiv överraskning. Den spelas tillsammans med en app vilket ger det en ytterligare dimension som jag gillade. Problemet kanske kan vara om man blir flera spelare och svårigheten för alla att kunna se paddan ordentligt. Vi hann spela första "akten" som var en form av start-upp för att lära sig och komma in i spelet. Man samarbetar och då vi klarade uppgiften vi fått ökade vi vår Experience. Detta torde öppna fler möjligheter framgent då vi nu endast använde en bråkdel av allt material. Man sparar i appen och fortsätter således när man kan och vill.

En lätt förkyld Lilltjej trynar på våningen ovanför mig och Brorsan vid min sida. Veckan som gått swishade förbi och den väntande är så fulltecknad att det lär bli repris. Nyheterna har börjat prata om snö. Man kan ju hoppas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0