43? 44?

(null)
Det är trösterikt att inte bara jag har svårt att hålla reda på allas ålder! Fick skamset messa och fråga hur många år Aron faktiskt fyllde förra månaden. Till nästa år kommer jag bergis att ha glömt igen!
Motiverade två tröjinköp denna dagen efter bemärkelsedagen till ära och fick avnjuta ett kort friskt höstregn med komplett regnbåge under timmespromenaden. Detta tillsammans med morgonens klass i Majorna ger mig nu anledning att gotta ned mig i sängen för riktig slapparkväll.
Fick en så bra födelsedag som många omtänksamma önskade med mysfrukost på sängen. Jämrans svårt att äta i sängen bara så har lite svårt att förstå somliga människors förtjusning i det. Christer hade tydliggjort för expediten i handelsträdgården att jag hade bruna tummar men fick ändå köpa en bananplanta - för de ska ju vara så enkla! Verkar som han undanhöll att informera att just en sådan, eller de förtvinade resterna av en sådan står på min övervåning. Tydligen anser han att alla förtjänar en andra chans. Åttioandra snarare.
(null)
Öppnade Ronjas brev och fann två supergulliga kort hon gjort plus ett armband. Jag bölade som bara en sentimentalt ömhjärtad morsa kan göra och bar armbandet på jobbet. När hon en stund senare ringde och grattade bölade jag igen. Min underbara Lilltjej.

(null)
På jobbet blev jag lite rörd igen då Dragonstone i riktig self-organised Scrum-anda körde igång sitt Stand-up trots att jag inte var där då jag fastnade med Winterfell teamet. Och gullige Stoffe kom med gigantisk födelsedagsmuffin lagom till min förmiddagshunger. 
Hade köpt med mig lite fikabröd till teamen för eftermiddagen men överraskades av dem med tårta och sång, både på engelska och svenska som de övat in! Stoffe hade viskat i deras öra och så snabbfixade de detta, så himla gulliga, världens bästa team! Scrum mastern rörd ännu en gång.
(null)
Och ja, jag hade många fler fikabrödslängder än de två jag dukat fram!
(null)

Jag var duktigt mätt efter den överraskningen vilket passade bra då Christer bokat sen middag, efter bion "Ad Astra". Den hade ju fått rätt ok recensioner och var också rätt bra. Annorlunda med lätt åksjukevarning vid somliga scener.
(null)
Trots mitt muffins- tårtätande och snacks var vi ändå såpass hungriga efteråt att det fick bli de tomma faten som fotades. Smått och mycket gott på Pinchos!
Sedan var tant duktigt trött så väldigt skönt att väl hemma krypa i säng.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0