Burrigt

(null)
Vädret går verkligen bananas. Hagel, frost, snö och isvind slåss om utrymmet under dygnets timmar och vägrar förlika sig med att det ska vara vår. Solen som kämpar sig fram emellanåt har inte en chans.

Imorgon är det middagsdags med Ola och Mikael och Ola var sugen på att testa OGBG som verkar ha asiatiskt tema. Det såg rätt lovande ut tills jag kom till efterrätterna. Ett ställe med en korianderefterätt är klart suspekt! De övriga rätterna måste helt klart vara väldigt förlåtande för en sådan hädelse men uppenbarligen bör varje betraktas med en skälig dos misstänksamhet och kräva noggrann utfrågning av personalen. Inga försiktighetsåtgärder är för stora för att försäkra sig om att:
A) Mina strävsamt ihoptjänade slantar inte slängs i sjön - eller kompost om stället kör klimatgrejen
B) Jag får gå hem hungrig(are) än när jag kom vilket inte bara drabbar mig utan också alla omkring mig
C) Jag slipper skämma ut mig med högljudd men ytterst rättfärdig utskällning av den ögonhimlande serveringspersonalen som tillåtit detta gift i min mat

Kan inte låta bli att undra hur sjutton tankegångarna gick. 
    "Efterrätter gänget, workshopen snart klar, kämpa på nu fixar vi detta så kan vi kan ta AW!"
   "Creme bru..."
    "Tråkigt! Nästa!?"
    "Chokla..."
    "Förutsägbart!"
     "Bärkom..."
     "Omodernt! Kom igen nu!"
      "Flambe..."
      "Tres tråkigt! Vad betalar jag er för!?"
      "Koriandersorbet?"
      "Nu snackar vi! Halva befolkningen avskyr tvättmedelsörten så där har vi något som gästerna kommer diskutera och minnas! Snyggt jobbat Göran, du är härmed befordrad!"


      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0