Lycklig ost

(null)
Snacka om skillnad! Jag fick en inflyttningspresent i form av hjälp med min lilla täppa. Jag tyckte installationen av maskinerna var ovärderlig och när de så adderar detta är man en riktigt lycklig ost! Grävde bort skottkärror med sten, dålig jord och åtskilliga örter och växter som förra ägaren komponerat. Kvar blev Magnoliaträdet, en form av syrenbuske, Oregano, Timjan, smultron, Lavender och någon till växt jag inte minns namnet på. Till det planterade vi jordgubbsplantor som vi köpte tillsammans med ny jord samt täckbark. Såå fint!
Detta gjorde jag och Anders i rejäl snålblåst och tidvis regnstänk. Under tiden gjorde min syster nästan än större insats genom att hänga på semesterfyllt AirHop i fyra och en halv timme med barnen!
(null)
Om man bortser från vattenflaskan som min avkomma tryckt in i gapet kanske man istället noterar hur svettiga de är.
Tre kvällar har vi lagt på det spel jag fick av Christer - Exit the game, Ödesstugan som är ett form av Escape room. Man kan bara spela det en gång eftersom man klipper, viker och skriver på innehållet allt eftersom samt att när man väl löst det har man ju löst det.
(null)
Den tid vi lade och antal hjälpkort vi nödgades använda renderade ett slutbetyg för oss på två stjärnor... men det var ett kul koncept och inte helt lätt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0