Det var det

Maja kommenterade att de stora mystiska gröna plantorna vi såg i Skåne faktiskt var majs! Vad kul det hade varit att vara där och se när själva kolvarna kommer fram!

Så har mina två semesterveckor med Lilltjejen kommit till ända och hon är nu hos sin far. Jag tycker vi haft en jättebra semester och hon är ju så himla lätt och go att ha att göra med. Min fina älskade unge!
(null)
Det blev vackert väder vår sista dag i Sävsjö så tog det lite lugnt innan avfärd. Mycket extra gos med gammelkatten och hundarna medan jag städade vår stuga. Helt apropå medan jag pratade med Mats kom farbror Olle upp. Tror det var en bild på hans dotters FB som hon tagit när han cyklade hemåt, 92 år gammal!
Varför inte passa på och hälsa på dem på vägen hem? Vi kör ju via Jönköping och det är ju ett stenkast från Gränna, så sagt och gjort, en snabb telefonering för att kolla läget och så blev det ännu ett spontant släktmöte!
(null)
Olle är himla go och kul att kusin Karin också var där. Vi tog en lunch uppe på Grännaberget som bjöd på fantastisk utsikt och mumsig lax- och räkmacka. Tänk att Olle är 92 år, bor själv och cyklar omkring vart han än ska!
(null)

Två dagar hemma i lugn och ro med liten tur till havet, läsning, morgonlöpning och film. Eller ja, blev jogg och gång denna morgon då nu höger knä bråkade igår och min slarviga tejpning inte hjälpte idag.
Jag ratade solen på utsidan och bakade kubbar och syltkakor medan Lilltjejen lekte med kompisar. Imorgon är det jobb igen där det troligtvis fortfarande är lika tomt i landskapen. Industrisemestern har någon vecka kvar tror jag.

Just, jag prenumererade på Knivbrev vilket varit smidigt och onekligen trevligt med ständigt sylvassa knivar. Min senaste försändelse kom dock aldrig tillbaka och när jag började efterlysa svarade Postnord att de levererats till brevlådan.
Eh, uppenbarligen inte!
Om Postnord slarvat bort en försändelse ska reklamation tydligen göras av avsändaren vilket jag tycker verkar rätt knäppt. Om Postnord påstår sig ha levererat ett brev som uppenbarligen inte gjorts så är det avsändaren som ska reklamera?
Så jag kontaktade Knivbrev som väl gjorde det men jag räknade kallt med förlorade knivar. Men rätt vad det är, en dryg månad senare får jag mess att försändelsen nu finns att hämta eftersom "det inte gått ned i brevlådan". 
Intressant att de initialt loggat att den faktiskt gjort det...

Nåväl, knivarna är tillbaka men jag avslutade prenumerationen. I väntan på reklamationens utkomst kunde jag ju inte ta emot något nytt Knivbrev - för då hade jag inte haft några knivar kvar över huvudtaget...
(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0