Idag

Plutten är uppenbart könsmogen så sterilisering är bokad. Det är ett väldans gnäll, svansande och fjäskande där hon bjuder ut sig som en riktig slampa till de stackars Gråbröderna som varken kan eller vill tillmötesgå hennes lock och pock. Har förklarat för Lilltjejen att hon trånar efter en pojkvän och Ronja vill ju inget hellre än fylla hemmet med kattungar. Undertecknad hade förvisso inte haft något emot det heller men någon måste vara den tråkiga vuxna och dessutom med viss självbevarelsedrift undvika den självklara kampen när det sedan är dags att skilja Pluttens ungar från min egen för att komma till nya hem. Och tänk om man inte lyckades hitta hem? Varken jag eller hon hade klarat att avliva dem och då hamnar jag i valet att vara hjärtlös kattmördare eller definitiv galen kattkvinna med ständigt håriga kläder och odör av använd kattsand.
 
Det var rena sommarvärmen igår med tjugogradig värme och strålande sol. Den där isande kylan som brukar kunna övermanna allt annat hade gett vika och det var bara varmt, skönt och ljust. Gick förbi mitt kommande nya hem, kikade in genom fönstren till det tomma köket och försökte föreställa mig mitt och Lilltjejens tillvaro där innanför. Känslorna skiftar mellan högt och lågt, försöker fokusera på det praktiska, hur jag ska göra flytten så smidig som möjligt. Fasaden på huset ska målas om och ställningsbyggarna kommer på måndag. Vardagsrummet ska målas under påsklovet så allt som hör hemma där måste hitta förvaring tills det är klart. 
Men idag, om några timmar får jag äntligen nyckarna till nya hemmet så jag sätta igång. När mitt nuvarande hem nu är nedmonterat och gått på halvfart ett tag ska det bli skönt att montera upp mitt nya - eller ja, förutom vardagsrummet så gott det nu går. Och uteplatsen. Asch, det blir ju nästan halvfart där också!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0