Endgame

(null)
Blått blir grått, en klar ansiktslyftning och på insidan boar jag in mig mer och mer. En hylla uppsatt här, en tv på väggen där. Den osäkra känslan jag hade i maggropen har mer och mer ersatts av en häftig och pirrig. Här bor jag, det här är mitt, nåja bankens men typ mitt och jag har valt det själv! I de andra husen i min länga bor familjer, par med barn mellan Ronjas ålder till utflugna och så jag, ensam med min Lilltjej. Känner mig stark och självständig, en skön känsla.

Kände mig också stark på ett mera fysiskt plan denna morgon med gänget i Majorna. Fick sällskap av Christian, en kollega från Malmö som bara ville skugga men vars närvaro på scenen ändå gav extra energi till både mig och deltagarna. Min vanligtvis lite sega morgonkropp kändes helt ok.
Lite mera fysiskt arbete efteråt med föreningens vårstädning som blev en riktigt våt och lerig historia när ett förvisso välbehövligt men ihärdigt regn drog in. Helgen till ära har vädret vänt efter en vecka med sommarvärme. Försökte springa en vända igår men kroppen svarade inte alls så fick nöja mig med en skön promenad i värmen istället.

(null)
God mat och bio har fått avrunda denna dag, jag var så hungrig att jag inte kom ihåg att dokumentera någon tallrik - förrän efterrätten. Filmen var Avengers, End game som var riktigt bra men lite för lång och ändå kort på samma gång. Karaktärerna är så många och man vill se mer av dem alla vilket ju inte är möjligt. Ok slut ändå, om det nu faktiskt är det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0